Niedziela, 05 Maj 2024 r. Ireny, Waldemara
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
GSX-R1000 25lecie
~09-03-2010; 11:03

Suzuki GSX-R - legenda jeździ już ćwierć wieku

GSX-R znaczy więcej niż tylko sportowy motocykl. Symbolizuje ideał, postawę i – co najważniejsze – wyjątkowy rodzaj motocyklisty. Model GSX-R obchodzi właśnie 25 rocznicę narodzin.
Od kiedy model GSX-R750 zadebiutował w 1985 roku i wstrząsnął motocyklową społecznością, firma Suzuki sukcesywnie rozwija gamę modeli GSX-R należący do linii Supersport, dostarczając tym samym czystych emocji rodem z wyścigowego toru.

GSX-R narodził się na torze, zdominował go i nadal udowadnia, że zasługuje na miano „Władcy Toru”.

Narodziny legendy. Pierwszy GSX-R750

Historia modelu zaczęła się w styczniu 1984 roku, gdy Suzuki zdecydowało się stworzyć sportowy motocykl klasy 750cm3. Założeniem było zbudowanie maszyny o dużej pojemności skokowej, mogącej dostarczyć motocyklistom na całym świecie wyścigowych emocji. Doświadczenie w wyścigach motocyklowych Grand Prix, jakie zdobył naczelny inżynier projektu Etsuo Yokouchi podpowiadało mu, że kluczem do stworzenia motocykla klasy Supersport 750cm3, będzie minimalizacja masy i maksymalizacja mocy. Dlatego celem zespołu konstrukcyjnego było uzyskanie o 20% większej mocy i o 20% mniejszej masy w porównaniu z typowymi parametrami dla tej klasy.

Rok 1984, Salon Motocyklowy w Kolonii

Prototyp modelu Suzuki GSX-R750 zaprezentowano po raz pierwszy we wrześniu 1984 roku, podczas Salonu Motocyklowego w Kolonii. Nowatorska maszyna i jej unikalne parametry wzbudziły sensację. Silnik o pojemności 749cm3 rozwijający moc do 100KM, masa 176kg, układ chłodzenia oleju oraz rama ze stopu aluminium z pełnym wyposażeniem w zakresie aerodynamiki były unikalnymi nowościami na rynku.

Suzuki GSX-R750 z 1985 roku został zaprojektowany jako pierwszy wyczynowy motocykl typu Supersport, tworząc nową kategorię modeli wyścigowych w klasie 750cm3, czyli sportowych motocykli dla prawdziwych koneserów. Urzeczywistnił powszechne marzenia o doświadczaniu wyścigowych osiągów, a równocześnie potwierdził jak bardzo liczy się w ogólnoświatowej rywalizacji na torze.
Hiroshi Iio – lider zespołu konstrukcyjnego GSX-R1000. Urzeczywistnić zamierzenia przełamując schematy
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

1 komentarzy
tego limitowanego GIXA to bym przyjal...  2010-03-10 20:51
~Andrew23
...na klatę hehe

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA