Pi�tek, 26 Kwiecie� 2024 r. Marzeny, Klaudiusza
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Zipp Triad 3 - w rytmie miasta 01
autor: ( ZOBACZ GALERIE )
~13-04-2010; 14:34

Zipp Triad 3 - w rytmie miasta

Każdy zdrowo myślący człowiek unika w miarę możliwości poruszania się po mieście w godzinach największych korków.
W takich warunkach już nawet jazda jednośladem nie zapewni wiatru we włosach. O ile ktoś nie musi akurat dojechać do pracy lub wrócić do domu, nie wybiera godzin porannej i popołudniowej gorączki na rekreacyjne przejażdżki. My zrobiliśmy zupełnie odwrotnie… Zabraliśmy skuter Zipp Triad 3 na przejażdżkę po centrum miasta, kiedy na ulicach panował prawdziwy komunikacyjny koszmar.

Pierwsze elementy, na jakie zwróciłem uwagę widząc ten skuter, to umieszczona przy przednim kole tarcza typu wave oraz dobrze prezentująca się linia nadwozia. Po przyjrzeniu się z bliska nie spodobała mi się jedynie przeciętna i dość słabo czytelna deska rozdzielcza. Znajdujemy na niej informację o prędkości oraz stanie paliwa w zbiorniku.

Wlew paliwa umieszczono tuż za siedzeniem, a więc nie jesteśmy zmuszani do podnoszenia siedzenia przy każdym tankowaniu. W przeciwnym razie mielibyśmy poważny problem w przypadku testowego egzemplarza, gdyż zamek schowka pod siedzeniem był zablokowany i w żaden sposób nie udało się nam go otworzyć. W związku z powyższym nie udało się również sprawdzić pojemności schowka.

Kanapa została obszyta materiałem dobrej jakości. Niekiedy materiał zastosowany do obszycia siedzenia jest bardzo śliski, co skutkuje przesuwaniem się kierowcy podczas każdego hamowania. W tym przypadku taki problem na pewno się nie pojawi.

Za kanapą miejsca poza wlewem paliwa wystarczyło również na mini-bagażnik. Poza swoją podstawową funkcją, może on również służyć jako uchwyt dla pasażera.



Dość często spotykanym gadżetem we współczesnych skuterach stał się pilot, za pośrednictwem którego możemy uruchomić pojazd z odległości nawet kilku metrów. W taki właśnie pilot wyposażony jest również Zipp Triad 3. Po dwukrotnym wciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na pilocie elektryczny rozrusznik uruchamia silnik. Mamy tu zamontowaną dwusuwową jednostkę o pojemności 49 ccm, a więc nie można oczekiwać wspaniałego dźwięku. Na całe szczęście Triad 3 nie robi zbyt wiele hałasu. Po zdecydowanym odkręceniu manetki spotykamy się z równie zdecydowana reakcją. Skuter zaczyna szybko nabierać prędkości, ale jedynie przy samym starcie. Później moja nadzieja na rewelacyjne osiągi została zabita równie skutecznie, co plany stworzenia tarczy antyrakietowej… Od prędkości około 20 km/h przyspieszenie jest „takie sobie”, a więc zdecydowanie słabsze niż to, którego spodziewaliśmy się po silniku dwusuwowym. Maksymalna prędkość, do jakiej rozpędziliśmy skuter ze zblokowaną jednostką, wyniosła 50 km/h. Można podejrzewać, że odblokowanie jednostki oraz zamontowanie sportowego wydechu z komorą rozprężną mogłoby w tej kwestii dużo poprawić.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

4 komentarzy
Skuter  2011-06-18 22:24
~LocoRoco
Mam i dobrze się spisuje :)
skuter jak skuterq (1) 2010-04-16 10:24
~Bart CBR
kawał gówna )
Wolę moje Kymco Super 8!!!  2010-04-14 11:18
~Kamer

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA