Pi�tek, 26 Kwiecie� 2024 r. Marzeny, Klaudiusza
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Stary Kisielin szczęśliwy dla Karola Mochockiego
~19-05-2010; 10:29

Stary Kisielin szczęśliwy dla Karola Mochockiego

Druga runda Mistrzostw Polski Supermoto, która w ubiegłą niedzielę odbyła się w Starym Kisielinie była dla członków ekipy spod znaku 3S niezwykle pracowita i męcząca. Na szczęście trudy nie poszły na marne.

Zawody w Starym Kisielinie były bardzo ważne dla Karola Mochockiego, który walczy o obronę podwójnego tytułu Mistrza Polski w klasach S1 oraz Open. Inauguracja sezonu, która odbyła się w ostatni weekend kwietnia w Gostyniu, nie do końca przebiegła po myśli 24-latka z Suchedniowa. Choć wówczas Mochocki zwyciężył w klasie S1, to jednak w klasyfikacji Open znalazł się kilka miejsc poza pierwszą trójka. Dlatego teraz musiał on dać z siebie wszystko. Łatwo wcale nie było. Kapryśna pogoda, niska temperatura, problemy z doborem właściwych nastaw zawieszenia i ciśnienia powietrza w oponach – to tylko niektóre przeszkody, z jakimi Mochocki musiał zmierzyć się w drodze po zwycięstwo. Gdy już te udało się pokonać organizatorzy postanowili wyłączyć z wyścigu sekcję terenową, tłumacząc swoją decyzję kwestiami bezpieczeństwa. Dzięki zgraniu zawodników, którzy jednogłośnie wystąpili o pozostawienie części offroadowej, zawody odbyły się w niezmienionej formie. Pomimo rozmokniętego terenu i głębokich kolein Czapeczce jechało się rewelacyjnie, co potwierdził najlepszymi czasami w kwalifikacjach i zdobyciem pierwszego miejsca na podium w obu klasach mistrzowskich.

„Do Starego Kisielina przyjechaliśmy już w piątek w nocy, by móc poświecić całą sobotę na treningi. Było mokro, zimno, około 6o C, a my zapomnieliśmy zabrać opon zimowych.” - powiedział śmiejąc się Karol Mochocki. „Niezwykle fajnie przygotowano sekcję terenową. Błoto wymagało umiejętności technicznej jazdy, co bardzo lubię. Jestem bardzo zadowolony z wyniku. Moja Kawa spisała się świetnie, a opony jeszcze lepiej. Z każdą minutą spędzoną za jej sterami czuję się pewniej. Wiem jednak, że jeszcze muszę dużo trenować, by poznać granice jej możliwości.”

Obok Czapeczki w wyścigach klasy Open wystąpił również jego zespołowy kolega Tomasz Serafin. Niestety znów nie mógł on w pełni pokazać, na co go stać. Prezes ponownie musiał skorzystać z półśrodka tym razem w postaci crossowej Aprilii o pojemności 450 cm3, którą przezbroił jedynie w drogowe koła na dzień przed zawodami. Pomimo dobrych startów Tomkowi było bardzo ciężko utrzymać się w czołówce z racji słabszej niż konkurentów maszyny. Dodatkowo zaliczył aż pięć upadków w treningach kwalifikacyjnych i po jednym w wyścigach, przez co był bardzo obolały. Na szczęście skończyło się tylko na siniakach. Pierwszy i drugi bieg ukończył odpowiednio na 8. i 7. miejscu. Tomek Serafin prosto ze Starego Kisielina ruszył na tor Lausitz, gdzie w poniedziałek wziął udział w wyścigu pucharu BMW S1000RR Cup. W nim, przez pół wyścigu, jechał na bardzo dobrym 6. miejscu spośród 20 zawodników. Jednak kontuzje, które odniósł w weekend i dbałość o motocykl, który był ciągle na dotarciu, sprawiły, że Serafin ostatecznie ukończył pierwszą rundę pucharu BMW na 11. pozycji.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA