|
|||||
|
Zamknij
~18-06-2010; 14:24
Dakar 2011: zmiany w przepisach, nowe trasy
W czwartek w Centrum Olimpijskim w Warszawie odbyła się konferencja, w której wzięli udział organizatorzy Rajdu Dakar, zawodnicy Orlen Teamu: Krzysztof Hołowczyc, Jacek Czachor, Marek Dąbrowski i Jakub Przygoński, Rafał Sonik z ATV Polska i dziennikarze.
Rajd Dakar odkrył Amerykę Południową w 2009 roku. Odnalazł wspaniałą krainę, w której stale jest zaskakiwany czymś nowym.
Dakar 2011 – kaskada kolorów
Po dwóch edycjach rajdu w Ameryce Południowej, Dakar w 2011 roku kontynuuje eksplorację tego kontynentu, wyróżniającego się imponującym potencjałem. Zmierzając w kierunku północnej części Argentyny i Chile, trasa ociera się o granice krajów sąsiedzkich i prowadzi uczestników przez coraz bardziej zróżnicowane krajobrazy w kaskadzie kolorów.
ARGENTYNA
Ogromna powierzchnia Argentyny pobudza wyobraźnię każdego, kto uwielbia wielkie otwarte przestrzenie. Rozpoczynająca się w Buenos Aires trasa prowadzi zawodników na północ przez kraj kontrastów, gdzie tego samego dnia, na odcinku stu kilometrów całkowicie zmienia się roślinność i krajobraz. Podczas jednego etapu kierowcy będą zmuszeni zmierzyć się z suchą oraz mokrą nawierzchnią. Zdolność adaptacji zostanie nagrodzona, a ci którzy lubią zmiany będą się czuć doskonale. Przez pierwsze dni argentyńskiego odcinka Dakar przejedzie przez prowincje Jujuy i Salta, zbliżając się do granicy z Boliwią. Rajd odbędzie się na nowych terenach, wytyczonych wokół słynnej Trasy 40 (5 nowych prowincji).
CHILE
Zawodnicy wjadą do Chile nową trasą, równie niezwykłą jak podczas poprzednich edycji: el Paso de Jama. Pustynia Atakama od razu przykuła uwagę uczestników Dakaru i stała się jednym z ważniejszych punktów imprezy. Jej wielkie połacie zadowolą wszystkich spragnionych wydm i piachu. Ważnymi punktami rajdu stały się Copiapo i Iquique. Po edycji 2011 na tę listę prawdopodobnie trafi również port Arica – najbardziej wysunięty na północ punkt Chile graniczący z Peru. Prawidłowe przejechanie pustynnych odcinków będzie miało bardzo duże znaczenie dla kształtu rywalizacji. Pokonując trudne piaszczyste etapy trzeba będzie podejmować niełatwe decyzje nawigacyjne. Tutaj dowiemy się, kto jest prawdziwym ekspertem w tej dziedzinie.
Dakar 2011 – kaskada kolorów
Po dwóch edycjach rajdu w Ameryce Południowej, Dakar w 2011 roku kontynuuje eksplorację tego kontynentu, wyróżniającego się imponującym potencjałem. Zmierzając w kierunku północnej części Argentyny i Chile, trasa ociera się o granice krajów sąsiedzkich i prowadzi uczestników przez coraz bardziej zróżnicowane krajobrazy w kaskadzie kolorów.
ARGENTYNA
Ogromna powierzchnia Argentyny pobudza wyobraźnię każdego, kto uwielbia wielkie otwarte przestrzenie. Rozpoczynająca się w Buenos Aires trasa prowadzi zawodników na północ przez kraj kontrastów, gdzie tego samego dnia, na odcinku stu kilometrów całkowicie zmienia się roślinność i krajobraz. Podczas jednego etapu kierowcy będą zmuszeni zmierzyć się z suchą oraz mokrą nawierzchnią. Zdolność adaptacji zostanie nagrodzona, a ci którzy lubią zmiany będą się czuć doskonale. Przez pierwsze dni argentyńskiego odcinka Dakar przejedzie przez prowincje Jujuy i Salta, zbliżając się do granicy z Boliwią. Rajd odbędzie się na nowych terenach, wytyczonych wokół słynnej Trasy 40 (5 nowych prowincji).
CHILE
Zawodnicy wjadą do Chile nową trasą, równie niezwykłą jak podczas poprzednich edycji: el Paso de Jama. Pustynia Atakama od razu przykuła uwagę uczestników Dakaru i stała się jednym z ważniejszych punktów imprezy. Jej wielkie połacie zadowolą wszystkich spragnionych wydm i piachu. Ważnymi punktami rajdu stały się Copiapo i Iquique. Po edycji 2011 na tę listę prawdopodobnie trafi również port Arica – najbardziej wysunięty na północ punkt Chile graniczący z Peru. Prawidłowe przejechanie pustynnych odcinków będzie miało bardzo duże znaczenie dla kształtu rywalizacji. Pokonując trudne piaszczyste etapy trzeba będzie podejmować niełatwe decyzje nawigacyjne. Tutaj dowiemy się, kto jest prawdziwym ekspertem w tej dziedzinie.
|
|||||||||||||||
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa. »
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »