Czwartek, 02 Maj 2024 r. Longiny, Zygmunta
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Aprilia Shiver_01
, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~31-03-2009; 20:04

Włoski "dreszcz" Aprili

Shiver został wprowadzony do sprzedaży w 2008. Kevin miał szansę przetestować go jeszcze zanim wszedł do produkcji.
Ciąg dalszy...

Motocykl przede wszystkim odznacza się świeżym i nowoczesnym designem, charakteryzującym się nieco kanciastym, technologicznie-zaawansowanym wyglądem, który nadaje mu indywidualnych cech. Taka prezencja wyróżniająca motocykl z tłumu będzie zdecydowanym atutem wśród maszyn uniwersalnych. Od strony technicznej innowacją jest wprowadzenie po raz pierwszy w klasie systemu fly-by-wire czyli gazu operowanego elektronicznie. Gianluca do Oto, który jest szefem projektu Shivera, twierdził, że w fazie kiedy testowaliśmy maszyny jedynie system fly-by-wire nie był jeszcze do końca dopracowany. Podwozie natomiast miało być tym, które ostatecznie wejdzie do produkcji. Wszystkim tym, którym wydaje się nieco dziwne zastosowanie tak nowoczesnej, wyścigowej technologii w maszynie z założenia taniej i uniwersalnej di Oto wyjaśnia: „ wszystkie motocykle już wkrótce będą musiały korzystać z fly-by-wire, ponieważ to znacznie pomaga w ograniczeniu emisji spalin. Chcemy być o krok szybsi i opracować dobry system już teraz. Poza tym chodzi nam również o uzyskanie bardzo łagodnego prowadzenia, które jest znacznie łatwiej osiągnąć jeżeli do dyspozycji mamy elektroniczną wersję manetki gazu.”

Silnik jest V-twinem o kącie nachylenia cylindrów wynoszącym 90 stopni. To jednostka napędowa o stosunkowo małym skoku tłoka, co oznacza że posiada spory potencjał do wkręcania się na wysokie obroty, nawet jeżeli Shiver go nie wykorzystuje oddając 95KM przy 9000 obr./min. Aprilia ma w planach produkcję kolejnych modeli wykorzystujących ten sam silnik i bez wątpienia niektóre z nich będą się „wkręcać” znacznie wyżej. Przeznaczeniem Shivera jest uniwersalność i wysoki stopień praktyczności z uwzględnieniem łatwości prowadzenia zachęcającej początkujących kierowców. Dlatego silnik jest nastawiony raczej na równomierne oddawanie momentu obrotowego zamiast dużej mocy w górnym zakresie obrotów.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA