Czwartek, 02 Maj 2024 r. Longiny, Zygmunta
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Aprilia Shiver_01
, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~31-03-2009; 20:04

Włoski "dreszcz" Aprili

Shiver został wprowadzony do sprzedaży w 2008. Kevin miał szansę przetestować go jeszcze zanim wszedł do produkcji.
Ciąg dalszy...


Pomimo to faktografia dotycząca podwozia robi spore wrażenie. Przednia sekcja jest zbudowana z rur stalowych, które połączone są z bocznymi częściami ramy odlewanymi z aluminium. Z tylną sekcja aluminiowej części ramy połączony jest wahacz. Tylny amortyzator jest umieszczony po prawej stronie motocykla, podobnie jak w przypadku Kawasaki ER6. Takie rozwiązanie nie tylko wpływa interesująco na wygląd ale pozwala uzyskać dużo więcej miejsca na poprowadzenie układu wydechowego i powoduje, że maszyna uzyskuje kompaktowe kształty. Wahacz wykonany jest z dwóch części dolewanych z aluminium i połączonych spawem. Z przodu mamy do dyspozycji odwrócony widelec o średnicy 43mm, a zaciski hamulcowe są montowane radialnie. Kierownica jest podobna do tej jaka zastosowano w modelu Tuono.

Dzięki zastosowaniu elektronicznego systemu CAN, ciekłokrystaliczny wyświetlacz jest naszpikowany całą masą użytecznych informacji, do których można z łatwością dotrzeć za pomocą przycisku na kierownicy. Zdecydowanie największe wrażenie robi jednak sposób w jaki działa system fly-by-wire, który jest zauważalny natychmiast po uruchomieniu silnika. Kiedy maszyna jest na chodzie, trudno się zorientować, że manetkę i gardziele wtryskowe łączą wyłącznie elektrony. Odkręcamy manetkę i motocykl błyskawicznie rusza do przodu bez najmniejszego opóźnienia jakiego można by się spodziewać. V-twin o pojemności 750cc ma dobrze rozłożoną wartość momentu obrotowego i jest szczególnie mocny w średnim zakresie obrotów czyli pomiędzy 5000 a 8000 obr./min. Dzięki temu zaskakująco dynamicznie wyjeżdża z zakrętów oferując przy tym dużą łatwość prowadzenia. Sposób w jakim budowana jest moc charakteryzuje się wyjątkową płynnością- nie ma najmniejszego załamania czy wahnięcia przyrostu mocy. Jeździłem na wielu motocyklach w fazie produkcyjnej, które działały znacznie gorzej. Tam gdzie zasilanie paliwem powinno być poprawione (niestety późniejsze testu pokazały, że nie udało się tego zrobić) to najniższy zakres obrotów przy delikatnych otwarciach manetki gazu.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA