|
|||||
|
Zamknij
~09-06-2009; 13:52
Kawasaki widzi w ciemności
Wszechobecna technologia ma za zadanie ułatwić nam życie, a także ratować je w razie potrzeby. Coraz bardziej popularny system ABS jest już niemal powszechny. Teraz przyszedł czas na Night Vision.
Kawasaki GTR 1400 jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie motocykli na świecie. Takie elementy jak zmienne fazy rozrządu, bez kluczykowy zapłon, czujniki ciśnienia w oponach stanowią standardowe wyposażenie. Firma obecnie pracuje nad wdrożeniem nowej generacji GTR’ów. Wśród nowości technologicznych ma się znaleźć system, który do tej pory występował jedynie w najdroższych samochodach – Night Vision.
Japoński koncern opracował własną myśl technologiczną, kamer działających w podczerwieni do widzenia w nocy. Daje on kierowcy motocykla możliwość widzenia poza doświetlany światłami obszar. Na chwilę obecną cały mechanizm jest już niemal gotowy do produkcji i montażu seryjnego, ale także może występować jako dodatkowa opcja. Kawasaki nie wyklucza sprzedaży tego urządzenia, jako oddzielną część do różnych motocykli. Spoglądając na rysunki można stwierdzić, że prezentowany model GTR jest świnką doświadczalną, która jako lider technologiczny doskonale nadaje się do tej funkcji.
System opiera się na dwóch kamerach podczerwonych, które pełnią rolę pary oczu przymocowanych z obu stron do lusterek motocykla. Stereoskopowy zrzut przekazywany jest do komputera, który ocenia odległość ewentualnej przeszkody i odpowiednio wczesnego ostrzeżenia o jej położeniu kierującego dzięki połączeniu Bluetooth.
Jedna z kamer również wyświetla obraz, który pokazywany jest na wyświetlaczu LCD umieszczonym na tablicy rozdzielczej jednośladu.
Opracowany przez Kawasaki projekt jest podobny do tego, na którym właśnie pracuje firma BMW. Używana przez Kawasaki kamera opiera się na falach podczerwieni dalekiego zasięgu, które obraz przekazują na podstawie emisji ciepła. Dlatego całość ma to sens w przypadku ludzi, czy zwierząt, jednak nie jest w stanie rozpoznać przedmiotów o temperaturze równej otoczeniu. Dlatego ma on zastosowanie podczas jazdy w otwartym terenie, gdzie skuteczność kamer wynosi ponad 300 m.
W związku z tym, że Night Vision jest już dostępny, a przedstawione przez Kawasaki projekty są bardzo szczegółowe można się spodziewać zobaczymy debiut tego cuda choćby już tej jesieni na paryskim salonie.
tekst: boxik
źródło: Bikers.pl
Japoński koncern opracował własną myśl technologiczną, kamer działających w podczerwieni do widzenia w nocy. Daje on kierowcy motocykla możliwość widzenia poza doświetlany światłami obszar. Na chwilę obecną cały mechanizm jest już niemal gotowy do produkcji i montażu seryjnego, ale także może występować jako dodatkowa opcja. Kawasaki nie wyklucza sprzedaży tego urządzenia, jako oddzielną część do różnych motocykli. Spoglądając na rysunki można stwierdzić, że prezentowany model GTR jest świnką doświadczalną, która jako lider technologiczny doskonale nadaje się do tej funkcji.
System opiera się na dwóch kamerach podczerwonych, które pełnią rolę pary oczu przymocowanych z obu stron do lusterek motocykla. Stereoskopowy zrzut przekazywany jest do komputera, który ocenia odległość ewentualnej przeszkody i odpowiednio wczesnego ostrzeżenia o jej położeniu kierującego dzięki połączeniu Bluetooth.
Jedna z kamer również wyświetla obraz, który pokazywany jest na wyświetlaczu LCD umieszczonym na tablicy rozdzielczej jednośladu.
Opracowany przez Kawasaki projekt jest podobny do tego, na którym właśnie pracuje firma BMW. Używana przez Kawasaki kamera opiera się na falach podczerwieni dalekiego zasięgu, które obraz przekazują na podstawie emisji ciepła. Dlatego całość ma to sens w przypadku ludzi, czy zwierząt, jednak nie jest w stanie rozpoznać przedmiotów o temperaturze równej otoczeniu. Dlatego ma on zastosowanie podczas jazdy w otwartym terenie, gdzie skuteczność kamer wynosi ponad 300 m.
W związku z tym, że Night Vision jest już dostępny, a przedstawione przez Kawasaki projekty są bardzo szczegółowe można się spodziewać zobaczymy debiut tego cuda choćby już tej jesieni na paryskim salonie.
tekst: boxik
źródło: Bikers.pl
|
|||||||||
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa. »
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »