Czwartek, 02 Maj 2024 r. Longiny, Zygmunta
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Opony Dunlop w klasie Moto2
~13-07-2009; 15:25

Opony Dunlop w klasie Moto2

Po wcześniejszych doniesieniach czas na oficjalną wiadomość od firmy Dunlop, która zdobyła trzyletni kontrakt na dostawę opon dla motocykli startujących w klasie Moto2.
Firma Dunlop zdobyła prestiżowy kontrakt, dzięki któremu stała się wyłącznym dostawcą opon dla motocykli startujących w klasie Moto2. Na spotkaniu 26 czerwca br. członkowie Komisji Grand Prix (w skład której wchodzą przedstawiciele między innymi: Międzynarodowej Federacji Motocyklowej – FIM, firmy Dorna Sports, będącej organizatorem zawodów MotoGP oraz Stowarzyszenia Producentów Motocykli Sportowych – MSMA) jednomyślnie zdecydowali o wyborze Dunlopa. Kontrakt będzie obowiązywał od 2010 roku do końca sezonu 2012.

Nowa klasa ma być prestiżową kategorią, przeznaczoną dla sprzętu szybkiego, lecz ekonomicznego, na poziomie klasy MotoGP. Dostarczane przez firmę Dorna Sports - organizatora zawodów MotoGP - pojazdy klasy Moto2 będą wyposażone w czterosuwowe silniki firmy Honda z elektronicznym układem ograniczającym liczbę obrotów na minutę do 16 000.

O ile konstrukcja silnika i skrzyni biegów jest ustandaryzowana, reszta pozostaje do decyzji projektantów, których zachęca się do korzystania z prototypowych ram i tylnych wahaczy w ramach ogólnych zasad.

Maksymalny rozmiar przedniego koła motocykli klasy Moto2 będzie wynosił 3,75” x 17”, a tylnego 6” x 17”, natomiast liczba i dane techniczne opon gładkich oraz do jazdy na mokrej nawierzchni będą ograniczone w celu zapewnienia zaciętych i ekscytujących wyścigów oraz promowania równego traktowania wszystkich startujących.

„Jest nam niezmiernie miło, że dostawę opon dla motocykli startujących w klasie Moto2 powierzono właśnie firmie Dunlop”
— powiedział Sharon Antonaros, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Dunlop Motorcycle, Region Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA). „Cieszy nas myśl o możliwości wykorzystania ponad pięćdziesięcioletnich doświadczeń, zdobytych dzięki stałemu udziałowi w zawodach klasy Grand Prix, w opracowywaniu opon wyścigowych, a następnie opon drogowych.” – dodał S.Antonaros.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA