Czwartek, 02 Maj 2024 r. Longiny, Zygmunta
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Bridgestone BT-03_WMC_01
, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~18-07-2009; 22:33

Bridgestone BT-003 Racing Street

Bridgestone wprowadził nową oponę do motocykli sportowych. Byliśmy na torze Almeria żeby sprawdzić jak się spisuje w warunkach bojowych.
Ciąg dalszy...




Jedną z bardzo ważnych cech opony drogowej jest szybkość z jaką się nagrzewa osiągając temperaturę, która zapewnia dobrą przyczepność. Wyjeżdżając z garażu nie stosujemy przecież koców grzewczych, zatem szybkie osiągnięcie optymalnej charakterystyki pracy opony jest niezwykle istotne. W Almerii było słonecznie ale temperatura nie przekraczała 16 stopni Celsjusza co oznacza, że zachowanie opony w teście będzie adekwatne do jej zachowanie na polskich drogach. BT-003 RS nagrzewała się błyskawicznie. Przy wyjeździe z depo i krótkim wężykowaniu motocyklem w celu dogrzania bocznych rejonów gumy już w pierwszy zakręt został przejechany na dużym złożeniu. Drugi prawy zakręt można było pokonać praktycznie na 85% możliwości złożenia, następny lewy na jakieś 80% (to był pierwszy lewy zakręt, zatem krawędź opony nie była jeszcze tak dogrzana). BT-003 RS nagrzały się tak szybko, że w trzeci prawy zakręt toru w Almerii można było wejść już niemalże na 95% możliwości. Czas przejazdu do tego momentu wynosił jakieś 30 sekund. Trudno wydać ostateczny wyrok bez bezpośredniego porównania z innymi oponami w klasie ale z perspektywy tych kilku zakrętów na torze w Almerii BT-003 wydaje się nagrzewać najszybciej. Podczas dobrej letniej pogody powinny wam służyć optymalną przyczepnością już po kilku chwilach jazdy. Należy jednak pamiętać, że to zawsze zależy od sposobu w jaki te pierwsze metry zostaną przejechane (jeżeli pokonamy je wyłącznie na wprost nie możemy oczekiwać satysfakcjonującego dogrzania krawędzi opony).

Nie wszystko było jednak tak doskonałe jak charakterystyka osiągania odpowiedniej temperatury. Trudno było się zachwycić szybkością skrętu motocykli wyposażonych w nowe BT-003 RS. Próba jazdy na kilku różnych maszynach pokazała, że szybkość skrętu jest dostateczna ale z całą pewnością nie jest wybitna. W tym jednym aspekcie nad Bridgestonem wydaje się górować Pirelli Diablo Supercorsa SP, gdzie przednia opona ma nieco bardziej stożkowaty kształt pozwalający na szybszą zmianę kierunków. Jednak w odróżnieniu od Pirelli, BT-003RS dostarczają nam większej progresywności skrętu. To oznacza, że zwiększają tendencję motocykla do składania się w zakręt ze stałą prędkością. Dzięki temu charakterystyka prowadzenia jest bardziej przewidywalna , a co za tym idzie, inspiruje więcej pewności siebie u prowadzącego. To jest szczególnie istotne podczas jazdy w warunkach drogowych. Kiedy opony powodują, że szybkość złożenia motocykla różni się w zależności od kąta jego nachylenia jazda może się zrobić niepewna- czasami trudno będzie nam ocenić czy gwałtowniejszy ruch motocykla spowodowany jest specyfiką prowadzenia czy po prostu zmianą przyczepności. Sygnały odbierane od Bridgestonesą tutaj bardzo czytelne i będą znacznie zwiększać możliwość szybkiej, bezpiecznej jazdy po zwykłych drogach.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA