Czwartek, 02 Maj 2024 r. Longiny, Zygmunta
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Bridgestone BT-03_WMC_01
, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~18-07-2009; 22:33

Bridgestone BT-003 Racing Street

Bridgestone wprowadził nową oponę do motocykli sportowych. Byliśmy na torze Almeria żeby sprawdzić jak się spisuje w warunkach bojowych.
Ciąg dalszy...


Na torze BT-003 RS posiadają zaskakująco wysoką przyczepność w maksymalnym złożeniu. Niestety prowadząc popełniałem błąd (na co zwrócił mi uwagę Jeremy McWilliams), który polegał na tym, że pozostawałem w maksymalnym złożeniu zbyt długo. Mimo mojego braku umiejętności BT-003 RS utrzymywały mnie i motocykl bez cienia protestu i ani razu nie zbliżyły się do limitu swojej przyczepności. Przy zachowaniu odpowiedniej płynność jazdy nie istnieje kąt złożenia motocykla, w którym rozgrzana BT-003RS mogłaby się odkleić od asfaltu. Oczywiście najtrudniejszą i najbardziej wrażliwą kwestią jest przyczepność na wyjściu z zakrętu. Tutaj limity BT-003 RS odnajdujemy szybko ale nie leżą one zbyt daleko od osiągów jakie zapewniają opony czysto wyścigowe. Bardzo istotną zaletą nowych Bridgestonów jest szybka rozpoznawalność grożącego nam uślizgu. Kiedy w maksymalnym złożeniu zaczynamy przyspieszać zbyt gwałtownie tylna opona poinformuje nas o tym płynnym i delikatnym sygnałem zmniejszającego się oporu jaki czujemy na krawędzi. To wyraźny sygnał aby wstrzymać otwarcie przepustnicy lub odprostować motocykl na wyjściu z zakrętu. Jednak nawet bardzo szybka jazda, pod warunkiem że jest płynna, nie powinna sprawić kłopotów z brakiem przyczepności. Dopiero na ostatnich sesjach testowych, kiedy zaczęliśmy się czuć pewniej na torze i wszystko sprowadziło się do wielkiego wyścigu w obronie polskiej flagi BT-003RS pokazały wyraźnie gdzie leży granica ich możliwości. Zdecydowane, wyścigowe odkręcanie gazu do końca w pozycji pół-złożonego motocykla może spowodować uślizg na drugim biegu w przypadku 600-tki (co przydarzało mi się najczęściej na Kawasaki ZX-6R) i z całą pewnością zakłóci jazdę motocyklem klasy 1000. Trzeba jednak pamiętać, że dzieje się to dopiero wtedy gdy staramy się utrzymać tempo wyścigowe, a to nie jest przeznaczeniem BT-003RS.

Dodatkowym ogromnym atutem tych nowych opon jest wyjątkowa stabilność, która potrafi zbawiennie wpłynąć na prowadzenie nawet takich potworów jak nowa Yamaha R1. Kiedy testowaliśmy R1 w styczniu na oponach Michelin PowerOne Street, motocykl zachowywał się nerwowo nawet pod koniec prostej startowej. W Almerii na tej samej maszynie obutej w nowe Bridgestone problem braku stabilności praktycznie nie występował.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA