Niedziela, 05 Maj 2024 r. Ireny, Waldemara
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Suzuki DL650 - pozytywne V-ibracje_01
autor: D. Borowicz - Fotosport, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~16-10-2009; 09:37

Suzuki DL650 - pozytywne V-ibracje

Potrzebujesz wygodnego, turystycznego motocykla sport-enduro dla początkujących? Zainteresuj się Suzuki DL650. Jego osiągi nie rzucą nikogo na kolana, ale mimo to wciąż jednym z popularniejszych jednośladów na naszym rynku.
Ciąg dalszy...


Oczywiście bardzo ważną rzeczą wspomagającą przyczepność jest praca samego zawieszenia. Było one największą, pozytywną niespodzianką jaką oferuje „mały” V-Strom. Zazwyczaj w tego typu motocyklach zawieszenie jest ustawione miękko i posiada duży skok. To zazwyczaj powoduje dużą kompresję na hamowaniu, a następnie zbyt gwałtowne odbicie widelca kiedy odpuszczamy hamulec. W rezultacie taka maszyna zachowuje się niestabilnie i nie pozwala na precyzyjne, dynamiczne pokonanie zakrętu. Jakimś cudem widelec V-Stroma zachowuje się perfekcyjnie. Pomimo, że oferuje doskonały komfort jazdy na wprost, przy wejściu w zakręt opiera się gwałtownemu ugięciu. Pracuje progresywnie i prowadzi motocykl dokładnie po wybranej linii. Tylny amortyzator również zaskakująco dobrze spełnia swoje zadanie. Kiedy przyspieszenie z zakrętu powoduje jego dociążenie, radzi sobie z nim doskonale i nie odbija zbyt gwałtownie wzorem innych motocykli typu sport-enduro. Krótko mówiąc, zakręty to mocna strona V-Stroma.

Na pochwałę zasługuje również zastosowany system ABS. Oferuje nader przyzwoitą siłę hamowania i interweniuje dokładnie w momencie kiedy spodziewałbyś się utraty przyczepności konwencjonalnego systemu. Innymi słowy zastosowany system ABS na suchej drodze wydaje się być równie skuteczny jak układ hamulcowy bez elektronicznej asysty.


Podsumowanie
Suzuki V-Strom 650 to bardzo przyzwoity motocykl, z naciskiem na „bardzo”. Jego osiągi nie rzucą nikogo na kolana, ale jeżeli rozłożymy jego prowadzenie na części pierwsze to okaże się, że trudno się do czegoś przyczepić. Tym bardziej, że maszyna kosztuje 30 000zł co czyni z niej ofertę godną polecenia.


tekst: Piotr Surowiec
źródło: Wiadomości Motocyklowe


poprzednia 1 2 3 następna

 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA