Piďż˝tek, 17 Maj 2024 r. Brunona, Sławomira
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Wypadki śmiertelne
autor: Michał Walczak
~01-11-2009; 23:49

Wypadki śmiertelne. Czy musi być ich tak wiele?

Co roku na świecie ginie mnóstwo motocyklistów. Chciałoby się wręcz powiedzieć, że zbyt wielu. Ale „zbyt wielu” w przypadku człowieka to już nawet jedno istnienie na tym świecie mniej…
Ciąg dalszy...


Inne proponowane ćwiczenie – wjedź na krawężnik przednim kołem, tylnie pozostaw na ulicy. Rusz powoli i staraj się utrzymywać nogi na podnóżkach. Nauczysz się panować nad motocyklem w sytuacji, gdy nie jedzie on prosto.


Kolejna zjawisko, względem której zwłaszcza początkujący motocykliści czują się niekomfortowo to warunki atmosferyczne i stan nawierzchni. Próby hamowania na mokrej, brudnej, bądź nierównej nawierzchni to bardzo dobra metoda, by nauczyć się co nieco jazdy w trudnych warunkach. I podobnie jak we wcześniejszych przykładach zalecana jest niewielka prędkość. Zakręty oraz hamowanie to największa bolączka motocyklistów jeżdżących w deszczu czy po brudnych lub gruntowych drogach. Takie szkolenie samych siebie jest potrzebne, bo przecież ulice zwłaszcza w Polsce zdecydowanie nie przypominają równego toru wyścigowego. Nauki jazdy po tzw. dirt tracku uczy między innymi utytułowany zawodnik wyścigowy Kenny Roberts. Upadki będą się zdarzały, ale przy niewielkiej prędkości zazwyczaj kończą się tylko ogólnymi stłuczeniami.

Nie oszukujmy się – w Polskich szkołach nauki jazdy (L) można jedynie dowiedzieć się jak działa pojazd oraz jak wykonać manewry, by zdać egzamin uprawniający do poruszania się motocyklem. Ale na szczęście w naszym kraju można też wziąć korepetycje z jazdy w różnych ośrodkach doszkalania kierowców jednośladów. Kursy te nie są zbyt tanie, ale wiedza i nauka praktyczna tam wpajana zdecydowanie bardziej przydaje się na co dzień.

Podsumowanie raportu USC to lista motocykli, które nadają się dla początkującego i tych, które powinny być „na dzień dobry” omijane szerokim łukiem. Honda CB 250, 450 Nighthawk lub Rebel, Suzuki 250 Intruder, DR200, 250, 350, 400, Kawasaki GPZ250, 500; Yamaha XT250, 350 to zdaniem Amerykanów trafny wybór na początek. Można do tego zestawienia dodać jeszcze kilka małych motocykli chociażby Aprillię RS125 czy ZX 250 Ninja.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

2 komentarzy
Wypadki  2009-11-18 15:31
~RSV
Fakt w Polsce ludzie nie dysponują taką gotówką jak Amerykanie, i dla tego ...
taka prawda!  2009-11-03 15:05
~Andrew23
nowego erłana kupują se na pierwszy motocykl i szaleją:/ najpoierw trzeba ...

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA