Czwartek, 02 Maj 2024 r. Longiny, Zygmunta
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Honda ANF125i Innova(cja)_01
autor: Dariusz Borowicz, źródło: Wiadomođci Motocyklowe
~16-11-2009; 12:19

Honda ANF125i Innova(cja)

W miejskich aglomeracjach coraz większą popularność zyskują skutery. Nie są to jednak typowo sportowe modele, a jednostki wyposażone w duże koła i żwawe, lecz ekonomiczne jednostki napędowe.
Ciąg dalszy...



Jednostkę napędową stanowi zasilana elektronicznym wtryskiem 125-tka o maksymalnej mocy 9,3 KM. Uruchamiamy ją za pośrednictwem elektrycznego rozrusznika, choć w pogotowiu czeka także rozruch nożny. Czterosuwowy silnik imponuje równą i cichą pracą. Najciekawszą rzeczą, jaką oferuje Innova jest jednak nietypowy układ przeniesienia napędu. Mamy tu manualną, 4-biegową skrzynię biegów, która współpracuje z automatycznym sprzęgłem. Lewa ręka kierowcy została całkowicie zwolniona z obsługi dźwigni sprzęgła, jakże charakterystycznej dla większości współczesnych maszyn. Przy ruszaniu, kierowcę obchodzi jedynie odkręcenie manetki gazu. Dalej wystarczy po prostu wbijać kolejne biegi i zupełnie zapomnieć o sprzęgle! Wysprzęglanie następuje automatycznie w pierwszym etapie wywierania siły na dźwignię zmiany biegów. Można łatwo nabrać wprawy i robić to bardzo płynnie. Jeśli przy zmianie przełożenia nieco odpuścisz manetkę gazu, na pewno nie pojawi się żadne nieprzyjemne „szarpnięcie”.



Kolejnym zaskoczeniem był dla nas fakt, iż można zatrzymać pojazd nawet na czwartym biegu bez konieczności redukowania…. Najzwyczajniej wciskasz hamulec i wytracasz prędkość. Wtedy Innova również wysprzęgli i pozwoli spokojnie zmienić bieg na pierwszy dopiero po zatrzymaniu. I tu kolejna niespodzianka… Po wbiciu czwartego biegu, kiedy wciśniesz na dźwignię zmiany biegów raz jeszcze, natrafiasz znów na bieg jałowy, a za nim znowu pierwszy i tak w koło… Dzięki zbudowanej w ten sposób skrzyni, po zatrzymaniu na „czwórce” nie musisz zbijać do „jedynki” przez wszystkie pozostałe przełożenia.
Napęd wykonuje polecenia wydawane za pośrednictwem manetki gazu z dużą precyzją. Zawdzięczamy to m.in. elektronicznemu wtryskowi paliwa, który pozwolił również zminimalizować zapotrzebowanie jednostki na paliwo.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA