Poniedzia�ek, 29 Kwiecie� 2024 r. Piotra, Rity
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
BMW F800GS_WMC_04
, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~31-05-2009; 22:47

BMW F800GS - uniwersalny bawarczyk

Wśród malowniczych wzgórz Natal nieopodal miasta Durban w Południowej Afryce, które obfitują w kombinację dróg asfaltowych i szutrowych odbyła się prezentacja BMW F800GS.
Ciąg dalszy...


GS będzie prawdopodobnie używany jako maszyna uniwersalna z mocnym wskazaniem na turystykę. Pozycja silnika została zmodyfikowana aby lepiej dopasować się do mniejszego podwozia. Cylindry są ustawione bardziej pionowo aby dać więcej miejsca przedniemu kołu, które dysponuje większym skokiem zawieszenia niż w przypadku 1200GS. W środku wałki rozrządu są takie same ale zostały zwolnione aby otrzymać większy moment obrotowy w dole skali obrotów. Mimo to moc maksymalna jest taka sama jak w F800S i wynosi 85KM.

Silnik nie wykazuje takiego entuzjazmu jakiego mógłbym się spodziewać ale dobrze rozpędza się na wysokich biegach wyciągając maszynę „z dołu” i zapewnia zrelaksowaną jazdę turystyczną. Jeżeli podkręcisz obroty do samej góry motocykl wynagrodzi cię przyzwoitą prędkością aczkolwiek wydaje się być nieco wolniejszy niż F800S. Niestety nie udało się wyeliminować typowej bolączki BMW- wibracji. Ta naprawdę daje się we znaki podczas jazdy na autostradzie kiedy nieprzyjemne mrowienie przechodzi na nas przez siedzenie i kierownicę. Ponieważ większość z nas będzie używać tego motocykla do turystyki takie zachowanie jest mocnym rozczarowaniem tym bardziej, że system równoważący wibracje w silniku wydawał się być dobrze przemyślany: w silniku znajduje się specjalne ramie z odważnikiem mające stanowić przeciwwagę. BMW przekonywało nas, że takie rozwiązanie jest lepsze od konwencjonalnego wałka równoważącego- w praktyce teza ta niestety nie została jeszcze udowodniona. Generalnie reakcja na ruchy manetką gazu jest niezła ale przeciskanie się przez miejskie korki nie należy do najprzyjemniejszych ze względu na moc, która „wskakuje” zbyt raptownie kiedy odkręcamy gaz. Zdecydowanie nie jest to problem wtrysku jaki objawia się w podobny sposób na innych motocyklach lecz kwestia mocy, którą trudno kontrolować delikatnymi operacjami manetki. Kiedy otwieramy gaz z pozycji zamkniętej po prostu otrzymujemy więcej mocy niż byśmy chcieli. To również może przysporzyć problemów podczas spokojnej jazdy w terenie.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA