Niedziela, 05 Maj 2024 r. Ireny, Waldemara
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Harley-Davidson XR1200_main
autor: J. Alaborski, źródło: Bikers.pl
~05-08-2009; 22:49

Harley-Davidson XR1200 - Good Vibrations

XR1200 został stworzony specjalnie z myślą o europejskim rynku. Jego naturalnym środowiskiem mają być aglomeracje miejskie, a odbiorcami prawdziwi fani marki Harley-Davidson. Sprawdziliśmy czy pozytywne wibracje zadziałają także nas.
Podczas Demo Truck Tour organizowanym przez warszawskiego dealera marki Harley-Davidson miałem okazję przejechać się modelem XR 1200. Wtedy, podczas krótkiej przejażdżki dał się poznać jako mocno wibrujący, ale dający poczucie pewności dzięki pozycji kierującego, zawieszeniom i hamulcom. Teraz trafił do naszej redakcji na dłużej, więc mogłem przyjrzeć mu się bliżej i w różnych warunkach sprawdzić jakie są jego mocne i słabe strony.

Harley-Davidson XR1200 już na pierwszy rzut oka wygląda na wyprodukowany przez firmę z Milwaukee za sprawą wyeksponowanego dużego silnika w układzieV2. Klasyczna sylwetka motocykla nawiązuje do sportowego modelu XR750 . Elementy takie jak podwójny układ wydechowy, opony w sportowym rozmiarze czy przedni widelec upside-down wskazują, że od XR1200 można oczekiwać ponadprzeciętnych osiągów. Jednocześnie prostota i brak jakichkolwiek ozdobników oraz skromne wyposażenie powodują, że wiele osób powie o nim „prawdziwy motocykl”.

Potwierdzenie wyglądu znalazłem w danych technicznych, gdzie producent obiecuje niebagatelne 100Nm momentu obrotowego. Po sprawdzeniu poziomu oleju na bagnecie przymocowanym do pomysłowo zamykanego korka i zapoznaniu się z podstawami obsługi, czując respekt przed masą i chyba legendą pokonuję pierwsze metry. Okazuje się, że XR 1200 nie jest trudny w prowadzeniu nawet przy małych prędkościach, a obsługa jest prosta. Konieczne było przyzwyczajenie się do obsługi kierunkowskazów – każdy z nich włącza się i wyłącza odpowiednio lewym i prawym kciukiem.

Mimo nieodpartej chęci skonfrontowania motocykla z asfaltowymi zakrętami postanowiliśmy zacząć test przewrotnie, bo od środowiska naturalnego modelu XR750, do którego testowana maszyna mocno nawiązuje. W ten sposób trafiliśmy na tor żużlowy stołecznej Gwardii gdzie choć przez chwilę mogliśmy poczuć choć odrobinę amerykańskiego dirt track’u. Oczywiście ze względu na typowo szosowe opony Dunlop Qualifier i masę wynoszącą po zatankowaniu niebagatelne 260kg XR1200 nie nadaje(nadawał) się zupełnie na luźne nawierzchnie, jednak próba startu i uślizgi tylnego koła dawały dużo satysfakcji, a dzięki nisko umieszczonemu środkowi ciężkości i liniowo oddawanej mocy były w pełni kontrolowalne.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA